Katecheza w zreformowanej szkole
Słowa kluczowe:
katecheza, szkołaAbstrakt
System edukacji zobowiązuje katechetów do wspólnej realizacji podstawowego celu, jakim jest wszechstronny rozwój ucznia. Nasuwa się tu pytanie o tożsamość katechezy w szkole oraz o działania, jakie należy podjąć w zakresie programów katechetycznych. Dla większości katechetów wezwania do pracy wychowawczej, a także takie pojęcia, jak np. integralne rozumienie osoby ludzkiej we wszystkich wymiarach człowieczeństwa, nie są niczym nowym. Katecheci mogą okazać się dobrymi współautorami szkolnych programów wychowawczych, służąc kolegom nauczycielom swoją wiedzą i doświadczeniem.
Bibliografia
Charytański J., Lekcje religii w Europie, AK 498 (1992) nr 3-4.
Cogiel M., Wgląd w reformę edukacji a oczekiwane zmiany programów katechizacji, „Katecheta” nr 4-5 (1998).
Instrukcja dotycząca powrotu nauczania religii do szkoły wydana przez Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 1990 r.
Korab K., O wychowaniu w szkole, „Biblioteczka reformy”, Warszawa 1999.
Książek W., Szkoła nadziei MEN, Warszawa 2000.
Kusz G., Miejsce wychowania w reformowanej szkole, w: O wychowaniu w szkole, „Biblioteczka reformy” t. 13, Warszawa 1999.
Łobocki M., Metody badań pedagogicznych, Warszawa 1982.
Majewski M., Szkoła podmiotem uczenia religii, w: Katecheza w szkole, red. tenże, Lublin 1992.
MEN, O wychowaniu w szkole, „Biblioteczka reformy”, Warszawa 1999.
MEN, Wychowanie w szkole, Warszawa 1998.
Projekt szkolnego programu wychowania MEN, Warszawa 1999.
Włosiński M., Szkolna katecheza w procesie kształcenia i wychowania ucznia w szkole na tle projektu reformy systemu edukacji, „Katecheta” 9 (1998).
Wojciechowski M., Refleksje wokół programu wychowania w szkole, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 6 (1999).
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Zeszyty Formacji Katechetów
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.