Zeszyty Formacji Katechetów
ISSN: 1642-090X
eISSN: 2658-0268
Index Copernicus: 68.50
IC Journals Master List
Google Scholar
Zasady ogólne
Formatowanie tekstu
Dotyczy permanentnej formacji ludzkiej i chrześcijańskiej. Obejmuje rozwój duchowy i osobowy nauczycieli religii.
Redaktor działu: Ks. prof. dr hab. Marek Chmielewski, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie (Polska)
Dotyczy kształcenia z zakresu teologii systematycznej, moralnej oraz liturgiki.
Redaktor działu: Ks. dr hab. Sylwester Jaśkiewicz, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (Polska)
Obejmuje pogłębienie wiedzy z pedagogiki, a także psychologii rozwojowej, wychowawczej i osobowości.
Redaktor działu: Ks. prof. KUL dr hab. Adam Maj, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie (Polska)
Dotyczy dydaktyki i metodyki szkolnego nauczania religii. Przybliża współczesne sposoby prowadzenia lekcji w procesie nauczania oraz różne sposoby zastosowania metod integracji grupowej i aktywizowania uczniów.
Redaktor działu: Ks. prof. UKSW dr hab. Rafał Bednarczyk, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (Polska)
Dział praktyczny, tj. dzielenie się doświadczeniem katechetów, prezentacje ciekawych konspektów katechez i scenariuszy inscenizacji. Zawiera także sprawozdania z ważniejszych wydarzeń katechetycznych.
Redaktor działu: Prof. UP dr hab. Dariusz Adamczyk, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie.
Przedstawia recenzje aktualnych publikacji dotyczących formacji katechetów i problematyki związanej z nauczaniem szkolnym katechezy.
Redaktor działu: Ks. dr Wojciech Wojtyła, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu (Polska)
Zgodnie ze standardami określonymi dla czasopism naukowych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, redakcja uprzejmie prosi Autorów o ujawnianie informacji o podmiotach, które przyczyniły się do powstania publikacji (wkład merytoryczny, rzeczowy, finansowy etc.). Autorzy powinni w sposób przejrzysty i rzetelny prezentować rezultaty swojej pracy, niezależnie od tego, czy są jej bezpośrednimi autorami, czy też korzystali z pomocy wyspecjalizowanego podmiotu (osoby fizycznej lub prawnej). „Ghostwriting” to sytuacja, w której ktoś wniósł wkład w powstanie publikacji, bez ujawnienia swojego udziału jako jeden z autorów lub bez wymienienia jego roli w podziękowaniach zamieszczonych w publikacji); „guest authorship” to sytuacja, w której udział autora jest znikomy lub w ogóle nie miał miejsca, a pomimo to jest autorem/współautorem publikacji).
Aby zapobiec tym niepożądanym zjawiskom, stosownie do powołanych wyżej wytycznych MNiSW, redakcja Zeszytów Formacji Katechetów przyjmuje następujące zasady:
Czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe. Przesłanie artykułu do recenzji oznacza zgodę na jego udostępnienie na tej licencji.
Nazwy i adresy e-mail wprowadzone na stronie tego czasopisma będą wykorzystywane wyłącznie do określonych celów tego czasopisma i nie będą udostępniane w żadnym innym celu ani żadnym innym podmiotom.
Zeszyty Formacji Katechetów
ISSN: 1642-090X
eISSN: 2658-0268
Index Copernicus: 68.50
IC Journals Master List
Google Scholar
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe