Catechesis in the reformed school
Keywords:
catechesis, schoolAbstract
The education system requires catechists for the joint implementation of the basic objective of comprehensive development of the student. This prompts the question of the identity of the catechism in the school and the actions to be taken in the catechetical programs. For most catechists call for educational work, as well as concepts such as integrated understanding of the human person in all dimensions of humanity, are nothing new. Catechists may prove to be good co-authors of school educational programs, serving fellow teachers with their knowledge and experience.
References
Charytański J., Lekcje religii w Europie, AK 498 (1992) nr 3-4.
Cogiel M., Wgląd w reformę edukacji a oczekiwane zmiany programów katechizacji, „Katecheta” nr 4-5 (1998).
Instrukcja dotycząca powrotu nauczania religii do szkoły wydana przez Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 1990 r.
Korab K., O wychowaniu w szkole, „Biblioteczka reformy”, Warszawa 1999.
Książek W., Szkoła nadziei MEN, Warszawa 2000.
Kusz G., Miejsce wychowania w reformowanej szkole, w: O wychowaniu w szkole, „Biblioteczka reformy” t. 13, Warszawa 1999.
Łobocki M., Metody badań pedagogicznych, Warszawa 1982.
Majewski M., Szkoła podmiotem uczenia religii, w: Katecheza w szkole, red. tenże, Lublin 1992.
MEN, O wychowaniu w szkole, „Biblioteczka reformy”, Warszawa 1999.
MEN, Wychowanie w szkole, Warszawa 1998.
Projekt szkolnego programu wychowania MEN, Warszawa 1999.
Włosiński M., Szkolna katecheza w procesie kształcenia i wychowania ucznia w szkole na tle projektu reformy systemu edukacji, „Katecheta” 9 (1998).
Wojciechowski M., Refleksje wokół programu wychowania w szkole, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 6 (1999).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 KATECHISTS' PERIODICAL
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.