Methods playful - Educational games and fun ideas

Authors

Keywords:

games, ideas, methods

Abstract

Methods of playgroups include various types of methods in which there is an element of competition and fun. Education is therefore directly connected with play, which plays a dominant role and is one of the ways of realization of the postulate of activation in the process of student teaching and education. Characteristic methods of playing gamesis that any action is taken voluntarily and willingly, because it is fun and like every game creates situations without fear, pleasure and joy, but requires respect by the rules and laws. The idea is to make the process of understanding reality was as close to the direct cognition, was based on the experience of the student and allow him to act on reality. Methods are methods playful problematic because they require the student to think and act, and to adopt a specific position on a problem situation and the decisions and justify it. For the playground methods used in catechesis are: "brainstorm" situational method, simulation method, biographical method, the method of case.

References

Baer U., Gry dyskusyjne. Materiały pomocnicze do pracy z grupą, Lublin 1997.

Korgul M. (oprac.), Dydaktyka dla katechetów, Legnica 1997.

Kruszewski K., Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, Warszawa 1992.

Kulpaczyński S., Wybrane metody i ich możliwości aktywizowania katechezy, |www.opoka.org.pl, z dn. 29.09.2011.

Łabendowicz S., Aktywizowanie katechizowanych wybranymi metodami, w: Aktywizowanie katechizowanych, red. S. Kulpaczyński, Lublin 1997.

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1996.

Osewska E., Pluralizm metod stosowanych w katechezie, w: Dydaktyka katechezy, red. J. Stala, cz. 2, Tarnów 2004.

Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Toruń 1997.

Putkiewicz E., Ruszczyńska¬-Schiller M., Gry symulacyjne w procesie kształcenia, Warszawa 1983.

Stala J. (red.), Katechetyka szczegółowa, Tarnów 2003.

Szpet J., Dydaktyka katechezy, Poznań 1999.

Szpet J., Jackowiak D., Lekcje religii szkołą wiary, Poznań 1996.

Śnieżyński M., Efektywność kształcenia, Kraków 1992.

Śnieżyński M., Zarys dydaktyki dialogu, Kraków 1997.

Topa D., Aktywizacja kształcenia metodami gier dydaktycznych, w: Katecheta w szkole, red. M. Śnieżyński, Kraków 1994.

Twardzicki B., Katechetyka formalna w służbie wiary, Przemyśl 2001.

Wójcik E., Metody aktywizujące stosowane w pracy grupowej w duszpasterstwie, Łódź 1987.

Published

2011-12-10

How to Cite

Łabendowicz, Stanisław. 2011. “Methods Playful - Educational Games and Fun Ideas”. The Journals of Catechetical Formation 44 (4):65-70. https://www.zfk.katecheza.radom.pl/index.php/zfk/article/view/527.

Issue

Section

Didactic and methodical formation

Most read articles by the same author(s)

<< < 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >>