Zapomniane słowo – wychowanie
Słowa kluczowe:
wychowanieAbstrakt
W formowaniu sfery aksjologicznej w procesie wychowawczym ważny jest sposób ukazywania wartości. Zadaniem wychowawców jest prezentowanie sensu i znaczenia wartości w sposób, który fascynuje wychowanków i który motywuje ich do kierowania się dojrzałą hierarchią w tym względzie. Wartości bronią się siłą samych wartości. To, co rzeczywiście wartościowe, pociąga człowieka i jest przez niego pożądane. Ukazując prawdę jako istotną wartość, trzeba podkreślać, że dzięki tej wartości człowiek ma szansę realistycznie rozumieć siebie i świat, w którym żyje oraz w inteligentny sposób kierować własnym zachowaniem.
Bibliografia
Dziewiecki M., Nowoczesna profilaktyka uzależnień, Kielce 2001.
Izdebska I., Młodzież, media elektroniczne, „Edukacja medialna” (2003) nr 1.
Łuszczak G., Człowiek w świecie mediów, „Horyzonty wychowania” 1 (2002) (1).
Bis D., Edukacja medialna w dobie przemian edukacyjnych, w: Przemiany medialne w naukach o wychowaniu, idee, koncepcje rzeczywistości edukacyjnej, pr. zb., red. W. Korzeniowska, Wyd. Impuls, Kraków 2002.
Morbitzer J., Dziecko w świecie wiedzy i komunikacji, wyd. Adam Marszałek, Toruń 2006.
Zając A., Rozumieć świat – rozumieć kierunki rozwojowe mediów – kierować swoim rozwojem, w: Media i edukacja w dobie integracji, pr. zb., red. W. Strykowski, W. Skrzydlewski, Wyd. eMPi2 s. c., Poznań 2002.
Ostrawska K., w: Nie wszystko o wychowaniu, Wyd. Centrum Metodyczne Pomocy Pedagogiczno-Psychologicznej MEN, Warszawa 2000.
Kowalska K., Turbololity, „Wprost”, z dn. 13.12.2009 r.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Zeszyty Formacji Katechetów
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.