Metody pracy z tekstem

Autor

Słowa kluczowe:

tekst

Abstrakt

Istota metod pracy z tekstem polega na lekturze danego tekstu, którym w katechezie może być: Pismo Święte, księgi liturgiczne, dokumenty Kościoła, podręczniki, encyklopedie, słowniki, poezja czy reportaże prasowe. Sposób pracy z tekstem określają takie czynniki, jak: rodzaj tekstu; cel, jaki ma spełnić; miejsce w katechezie; osoby, do których jest adresowany. Pracować można indywidualnie lub w grupach. Cechą wspólną metod pracy z tekstem jest zapoznanie się z tekstem. Do metod pracy z tekstem stosowanych na katechezie należą m.in.: czytanie tekstu ze zrozumieniem, analiza tekstu oraz dialog z tekstem.

Bibliografia

Bartos M., Realizacja katechezy różnymi metodami, Kat. 38 (1994).

Grzegorski Z., Interpretacja utworu literackiego na użytek katechezy, Kat. 2 (1974).

Katechizm Kościoła Katolickiego.

Korgul M. (oprac.), Dydaktyka dla katechetów, Legnica 1997.

Kubik W., Zarys dydaktyki katechetycznej, Kraków 1990.

Łuczak H., Rola katechezy w przekazie Słowa, Kat. 26 (1982) nr 1.

Marek Z., Biblia w katechetycznej posłudze słowa, Kraków 1998.

Murawski R., Katecheza w formie analizy tekstu, w: Katechizacja różnymi metodami, red. M. Majewski, Kraków 1994.

Sondej, S. M. Potrzeba katechezy aktywizującej, AK 84 (1992) nr 498.

Stala J. (red.), Katechetyka szczegółowa, Tarnów 2003.

Szpet J., Dydaktyka katechezy, Poznań 1999.

Śnieżyński M., Metody wielostronnego nauczania i uczenia się, Kraków 1991.

Śnieżyński M., Zarys dydaktyki dialogu, Kraków 1997.

Twardzicki B., Katechetyka formalna w służbie wiary, Przemyśl 2010.

Witkowiak A., Metoda tekstowa w katechezie, Kat. 2 (1974).

Wójtowicz K., Poezja w nauczaniu katechetycznym, Kat. 4 (1978).

Pobrania

Opublikowane

2010-06-10

Jak cytować

Łabendowicz, Stanisław. 2010. „Metody Pracy Z Tekstem”. Zeszyty Formacji Katechetów 38 (2):65-68. https://www.zfk.katecheza.radom.pl/index.php/zfk/article/view/623.

Numer

Dział

Formacja dydaktyczno-metodyczna

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>