Program wychowawczy szkoły – ku integralnemu wychowaniu

Autor

Słowa kluczowe:

wychowanie, szkoła

Abstrakt

Obowiązek kreowania programu wychowawczego jest szansą odrodzenia funkcji wychowawczej polskiej szkoły. Nawet nowa, „liberalna” podstawa programowa daje możliwość sformułowania optymalnego programu wychowawczego szkoły, którego celem jest integralny rozwój ucznia oraz pełnej jego realizacji. Dzisiaj, tylko od zaangażowania rodziców, a zwłaszcza nauczycieli i katechetów, od ich profesjonalizmu i aktywności, zależy jakość organizacji procesu wychowawczego szkoły i jego efektywne wdrażanie. To ogromna szansa i zarazem wielka odpowiedzialność.

Bibliografia

„Biblioteczka Reformy” nr 13.

„Biblioteczka Reformy” nr 37.

Chałas K., Pedagogia gimnazjum – tradycja i teraźniejszość, Dzierżoniów 2001.

Chałas K., Wychowanie ku wartościom wiejskim jako szansa integralnego rozwoju wychowanka, Lublin 2007.

Kowalczyk S., Człowiek w poszukiwaniu wartości. Elementy aksjologii personalistycznej, Lublin 2006.

Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Warszawa 1996.

Maj A., Ku szkole wychowującej – szkolne programy wychowawcze, „Zeszyty Formacji Katechetów” (2003) nr 4.

Nowak M., Podstawy pedagogiki otwartej, Lublin 1999.

Podstawa programowa kształcenia ogólnego z 26 II 2002 r.

Rozporządzenie MEN z 23 XII 2008 r. w sprawie podstawy programowej, Dz. U. 2009 r. Nr 4, poz. 17.

Rozporządzenie MENiS z 26 II 2002 r. w sprawie podstawy programowej, Dz. U. 2002 r. Nr 51, poz. 458.

Rynio A., Integralne wychowanie w myśli Jana Pawła II, Lublin 2004.

Wojcieszek K., Wygrać życie. Szkolny program profilaktyki, Kraków 2002.

Pobrania

Opublikowane

2010-09-10

Jak cytować

Maj, Adam. 2010. „Program Wychowawczy szkoły – Ku Integralnemu Wychowaniu”. Zeszyty Formacji Katechetów 39 (3):59-67. https://www.zfk.katecheza.radom.pl/index.php/zfk/article/view/606.

Numer

Dział

Formacja dydaktyczno-metodyczna

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>