Aktywizacja uczniów w katechezie za pomocą ekspozycji i wybranych metod plastycznych
Słowa kluczowe:
katecheza, metody, ekspozycjaAbstrakt
Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w katechezie z zastosowaniem metod ekspozycji i wszelkich form plastycznych, które pozwalają rozwijać wyobraźnię, kształtować umiejętności praktyczne, uczyć wrażliwości, pokonywać własne słabości, współpracować w grupie i otwierać się na inne osoby. Realizacja zadań w czasie katechezy pobudza wyobraźnię i kreatywność oraz uczy otwartości na życie społecznie. Metody ekspozycji i plastyczne odwołują do naturalnych predyspozycji ucznia, które stanowią element motywujący procesu dydaktycznego katechezy.
Bibliografia
Borzęcki A., Okraszewski K., Rakowiecka B., Smidt K.J., Podręcznik eksperymentalny. Porządek i przygoda. Lekcje twórczości, cz. I, Warszawa 1996.
Karaś S., Dydaktyka oświaty pozaszkolnej, Warszawa-Radom 1995.
Kompendium Katechizmu Kościoła Katolickiego, Kielce 2005.
Korgul M. (oprac.), Dydaktyka dla katechetów, Legnica 1997.
Lis R., Zagadnienia z katechetyki formalnej, Lublin 1991.
Majewski M., Pedagogiczno-dydaktyczne wartości katechezy integralnej, Kraków 1995.
Popek S., Twórcze aktywizowanie katechizowanych za pomocą działalności plastycznej, w: Aktywizowanie katechizowanych, red. S. Kulpaczyński, Lublin 1997.
Śnieżyński M., Efektywność kształcenia, Kraków 1992
Twardzicki B., Katechetyka formalna w służbie wiary, Przemyśl 2001.
Vademecum Katechety. Metody aktywizujące, pr. zb., red. Z. Barciński, Kraków-Lublin 2006.
Wawrzynów K. J., Biblia w nauczaniu szkolnym. Koncepcja katechezy biblijnej według Alberta Höfera, Lublin 1993.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Zeszyty Formacji Katechetów
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.