Metodyka pracy z podręcznikiem na katechezie
Słowa kluczowe:
podręcznik, katecheza, metody pracyAbstrakt
Wkroczenie do szkolnictwa nowej techniki dydaktycznej nie odwróciło uwagi od podręcznika szkolnego. Mimo nowoczesnych pomocy, tradycyjny podręcznik w edukacji szkolnej nadal traktuje się jako ważny środek dydaktyczny. Podręcznik do nauczania katechezy stanowi zatem istotną choć nie jedyną pomoc dla ucznia i katechety w procesie kształcenia religijnego. Niniejszy artykuł przedstawia ogólny zarys metodyki pracy z podręcznikiem na katechezie.
Bibliografia
Bagrowicz J., O teorii i praktyce recenzowania podręczników, w: W trosce o dobre podręczniki, red. P. Tomasik, Kraków 2003.
Korgul M., Dydaktyka dla katechetów, Legnica 1997.
Kubik W., Zarys dydaktyki katechetycznej, Kraków 1990.
Lis R., Zagadnienia z katechetyki formalnej, Lublin 1991.
Łabendowicz S., Metody pracy z podręcznikiem w katechezie, „Zeszyty Formacji Katechetów” 33 (2009) nr 1.
Łabendowicz S., Podręcznik do nauczania religii z serii „Bóg jest Miłością”, w: Podręcznik do religii – sens czy bezsens? Sympozja 78 , Opole 2009.
Łabendowicz S., Podręcznik do nauki religii, „Zeszyty Formacji Katechetów” 10 (2003) nr 2.
Sośnicki K., Ogólne założenia podręczników szkolnych, Warszawa 1962.
Szpet J., Vademecum katechety, Poznań 2000.
Twardzicki B., Katechetyka formalna w służbie wiary, Przemyśl 2001.
Walat W., Podstawy teorii i praktyki podręcznika szkolnego, „Edukacja-Technika-Informatyka” 4/1 (2013).
Wawrzynów K.J., Biblia w nauczaniu szkolnym, Lublin 1993.
Zellma A., Zastosowanie współczesnego podręcznika dla ucznia w katechezie dzieci i młodzieży na wybranych przykładach podręczników do nauki religii, „Katecheta” 1 (2003).
https://www.edulider.pl/informacja/rola-podrecznikow-w-procesie-nauczania (Dostęp: 20.10.2021).
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Zeszyty Formacji Katechetów
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.